Restaurátor Dunakeszi

Restaurátor Dunakeszi

Dunakeszi városában is számos antik régiséget lehet találni, mely tökéletes dísze lehet belső tereinknek. Az aukciók vagy bolhapiacok jó lehetőségek értékek felkutatására, ám érdemes tudni, hogy sokszor az értékes holmi rossz állapotban van. Restaurátor szakszerű munkájával azonban tökéletesen visszaadható az eredeti pompa.

A restaurátor mindent kijavít úgy, hogy a holmi megőrzi eredetiségét, értékét.

Dunakeszi városáról néhány szóban

Dunakeszi megyei jogú város Pest megyében. Budakalásszal együtt a “Dunyakanyar kapuja” elnevezéssel is illetik.

Feltárások során számos újkőkori leletet találtak, melyek meglepően jó állapotban maradt meg, a restaurálás Dunakeszi környékén könnyen kivitelezhető volt. Ezek a leletek deszkalapok, kivájt fatörzzsel bélelt kutak, kosárfonatok. Később a kelták, őket követve a rómaiak telepedtek meg a vidéken. A rómaiak 371-372-ben erődített kikötőt és átkelőt építettek, mely része volt a Duna parti erődök, azaz contra castrum rendszerének. A településtől délre indult el a szarmaták által épített Csörsz árok nyomvonala, mely a Dunát a Tiszával kötötte össze.

A város első említése a 13. századból származik, 1255-ben IV. Béla adománylevelében említik. Az oszmán uralom alóli felszabadításkor Wattay János a váci járás szolgabírájaként és a Rákóczi-szabadságharc idején a vármegye első kuruc alispánjaként irányította a települést. Az 1715. évi népesség összeíráskor 18 család élt itt. Az okiratban már Dunakeszi néven szerepel. Az itt élő lakosság főleg mezőgazdaságból élt, de 1844-ben megkezdődött a vasútépítés, ami rengeteg embernek adott munkát. A vasút 1846-ban készült el, ez volt Magyarország első vasútvonala. A szerelvény csak Dunakeszin állt meg, Kossuth Lajos és Széchenyi István is utazott rajta.

Magyarországon az 1870-es években elsőként Dunakeszin termeltek paradicsomot. A községháza, ami a mai városháza épülete, 1901-ben épült fel, a banktelep 1901 és 1910 között épült fel, majd a Lovásztelep, versenyistállók és egy új vasútállomás és a Szent János kápolna. Ezeket az épületeket az évek során többször restaurálták, újjáépítették, így többségük ma is látható.

A MÁV Főműhely megépítésével elkezdődött az iparosodás, konzervgyárat építettek 1910-ben, ami a mai gyár elődje.

A város fő építészeti látványossága a kéttornyú Szent Mihály templom, melyet 1756-ban építettek, azóta több restauráláson esett át, a legjelentősebb 1944-ben történt, mikor át is építették neobarokk stílusban.